Na mocy unijnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych RODO od 25 maja 2018 roku wszystkie firmy, które przetwarzają dane osobowe pochodzące od mieszkańców UE, muszą dostosować sposoby ochrony danych do nowych wytycznych.
Czy wiesz, jak chronić dokumenty w swojej firmie?
Mówiąc o ochronie danych osobowych, zazwyczaj mamy na myśli dane przetwarzane elektronicznie. Nie zapominajmy, że postanowienia nowej ustawy RODO dotyczą również danych osobowych w formie papierowej. Około 65% wszystkich dokumentów tworzonych w firmie nadal drukuje się na papierze. W wielu wypadkach dokumenty te trafiają do kosza. Nadal czytelne, narażają Cię na możliwość wycieku ważnych danych osobowych ! Zgodnie z rozporządzeniem, RODO musi się to zmienić, poniższe dokumenty gdy nie są już potrzebne, muszą zostać zniszczone.
W formie papierowej
W formie elektronicznej
Mamy dwie możliwości
Pamiętaj, że naruszenie postanowień RODO grozi nałożeniem kary w wysokości do 4 % całkowitych rocznych przychodów firmy w przypadku nielegalnego wycieku informacji.
Zgodnie z RODO musimy wykazać, że pracujemy w sposób komplementarny i przestrzegamy wymogów ochrony danych. Zastosowanie niszczarek spełniających normę DIN 66399 minimum stopień bezpieczeństwa P-4 zapewnia żądany poziom niszczenia dokumentów i chroni przed wysokimi grzywnami.
Zadbaj o swoją reputację i zaufanie klientów!
Wrażliwe dane twojego Klienta muszą pozostać poufne!
Dlatego niszczarka biurowa to podstawowe wyposażenie każdego: